טיפים לתזונה נכונה במקום העבודה

דמיינו שאתם נכנסים למשרד שלכם בכל בוקר, ויודעים שחוץ מעבודה גם מחכה לכם תזונה נכונה שתעניק לכם אנרגיה ליום שלם ולעבודה פרודוקטיבית. לצערינו, כאשר מדובר בתחום מחויבויות מקצועיות, ההזנה שאנו מספקים לגופנו מחליקה לעתים קרובות במורד סולם העדיפויות, למרות השפעתה העמוקה על הפרודוקטיביות והרווחה שלנו. השילוב  בין שולחן העבודה למזווה עלול להוביל למלכודות תזונתיות, ולהשאיר רבים לתהות אם בריאות ועבודה יכולים לבוא ביחד. אבל האמת היא – כן הם יכולים, והם חייבים. במאמר זה נספר על הדרכים איך לשלב תזונה נכונה ועבודה בתוך גבולות של מקום עבודה.

מדוע תזונה נכונה כל כך חשובה? 

בתוך הרעש וההמולה של חיי המשרד, תפקידה של תזונה נכונה נמוג לעתים קרובות ברקע, אך השפעתה על יום העבודה שלנו משמעותית ביותר. הבנת החיוניות של מזון בריא במשרד היא יותר מסתם הימנעות מנשנושים לא בריאים של אחר הצהריים; מדובר בטיפוח סביבה שבה הפרודוקטיביות פורחת לצד הבריאות. שמירה על תזונה מאוזנת בין מועדים ופגישות מציבה אתגרים רבים, ומזמינה פיתויים של בחירות נוחות אך לא בריאות. תזונה נכונה מזינה לא רק את הגוף אלא גם את הנפש, משפרת את המיקוד ומספקת את הסיבולת הדרושה כדי להתמודד עם המשימות הקשות ביותר. ככל שאנו מעמיקים במהותם של הרגלים מזינים במקום העבודה, מתברר כי אבן הפינה של חיים מקצועיים משגשגים נמצאת לעתים קרובות בארוחות שאנו בוחרים לצרוך. במאמר זה נדון על דפוסי אכילה מודעים יותר, ונספר איך ניתן לשפר את הרגלי האכילה שלנו. 

נשנוש חכם

שילוב חטיפים בריאים ביום העבודה הוא היבט שלעתים קרובות מתעלמים ממנו בתזונה משרדית, אך הוא הכרחי לשמירה על רמות אנרגיה גבוהות ותפקוד קוגניטיבי. במקום להגיע למזונות עתירי קלוריות עם ערך תזונתי נמוך, שקלו את היתרונות של הזנת הגוף שלכם עם חטיפים שהם גם טעימים וגם מועילים לבריאות שלכם.

בתור התחלה, אגוזים וזרעים מציעים מנה עוצמתית של חלבון ושומנים בריאים, מה שיכול לעזור לכם לשמור על שובע ומיקוד עד הארוחה הבאה שלכם. פירות טריים, עשירים בסיבים תזונתיים ובוויטמינים, יכולים גם לרסן את התשוקה למתוק ולספק מקור אנרגיה טבעי. יתר על כן, ירקות כמו מקלות גזר או פלפלים פרוסים בשילוב חומוס מעניקים חטיף פריך עם מנה של חלבון וסיבים.

הכנת החטיפים האלה מראש יכולה להבטיח שאתם ערוכים לשבוע הקרוב, והיא מאפשרת לכם לשלוט בגודל המנות והמרכיבים שלהם. תכנון חכם יכול גם למנוע רכישות מאולתרות של אפשרויות פחות בריאות. בנוסף, "עמדת חטיפים" עם חטיפים מוכנים מראש יכולה לפשט את תהליך קבלת ההחלטות כאשר הרעב מכה. על ידי שמירה על מצבור של חטיפים בריאים אלה בהישג יד, תוכלו לשלב ללא מאמץ נשנושים חכמים בשגרת היומיום שלכם.

עדויות מצביעות על כך שנשנוש פירות וירקות, במקום חלופות מעובדות עתירות סוכר, יכול לתרום באופן משמעותי לבריאות הכללית ולביצועים בעבודה. לכן, כאשר אנחנו מרגישים רעבים בין הארוחות או אחר הצהריים מגיע, חטיפים חכמים אלה בהישג יד יכולים להיות ההבדל בין לסיים את היום עם אנרגיה או להתעייף מוקדם.

ארוחות צהריים עוצמתיות

ההפסקה המובהקת ביומו של כל עובד היא ארוחת הצהריים, הזדמנות חיונית לתדלק את הגוף והנפש. בחירת ארוחות עשירות בחומרים מזינים חיונית לשמירה על רמות האנרגיה והתפקוד הקוגניטיבי במחצית השנייה של יום העבודה. בניית תפריט צהריים שמאזן חלבונים, דגנים מלאים וירקות טריים יכולה לשנות את הביצועים שלכם אחר הצהריים. לדוגמה, שקלו סלט דגנים מעורב דשן עם עוף בגריל ומגוון ירקות צבעוניים למנה של חלבון וסיבים.

הכנת ארוחות יכולה להיות גלגל הצלה עבור איש מקצוע עסוק. הקדשת כמה שעות במהלך סוף השבוע להכנת מנות יכולה לעזור להבטיח שיש לכם ארוחות צהריים בריאות תוצרת בית מוכנות לדרך. זה לא רק מרסן את הפיתוי לפנות לאפשרויות טייק אווי פחות מזינות, אלא גם יכול להיות חביב יותר לארנק שלכם. חשבו על קינואה בבישול אצווה, צליית מגש גדול של ירקות, או הכנת חלבון רזה כמו הודו או דגים שניתן להרכיב במהירות לארוחות צהריים מזינות במהלך השבוע.

נוסף על כך, הפעולה של אכילה מודעת במהלך ארוחת הצהריים מועילה, ומאפשרת לנו להתענג על האוכל שלנו ולרשום שובע, מה שמסייע במניעת אכילת יתר. אמנם חשוב לעבוד בחריצות על פרויקטים, אבל לקחת את הזמן להתרחק מהשולחן ולהתמקד בפעולת האכילה יכול לסייע בעיכול להימנע מתחושת רעב לאחר ארוחת הצהריים. כפי שנספר בסעיף הבא על שמירה על הידרציה, השלמת ארוחת הצהריים הבריאה שלכם עם צריכת מים מספקת היא גם המפתח לבריאות וריכוז מיטביים.

שמירה על הידרציה

הגוף שלנו דומה מאוד למכונות משומנות היטב, הדורשות שימון כדי לתפקד בצורה חלקה, בתרחיש זה, חשוב להקפיד על שתיית מים. במקום העבודה הישראלי הטיפוסי, שבו השמש הים תיכונית שולטת על הארץ בחום הבלתי פוסק שלה, שמירה על הידרציה עולה על ייעוץ בריאותי גרידא – זהו צורך קריטי ביום העבודה. לא רק שהידרציה מספקת שומרת על האיזון העדין של תפקודי הגוף, היא גם מחדדת את המיקוד שלנו – חיל החלוץ נגד עייפות הצהריים.

אבל מעבר להושטת יד למי הברז הפושרים, חלופות מרתקות כמו מים מלאים בפרוסות מלפפון ולימון או תה צמחים יכולות להפוך את הצורך היומיומי הזה לרגע של הפוגה. חליטות טעימות אלה מפתות לגימות תכופות יותר, ומבטיחות שתגיעו ללא מאמץ לצריכה היומית שלכם מבלי שזה ירגיש כמו מטלה. היתרונות המדהימים של הידרציה נאותה באים לידי ביטוי לא רק בריכוז מוגבר אלא גם ברמות אנרגיה מתמשכות, ומעצימים אתכם להתמודד עם דרישות התפקיד שלכם בהתלהבות.

מאוד חשוב שיהיה לכם בקבוק מים אישי. זו תזכורת, דחיפה ויזואלית לקחת את הלגימה הנחוצה כל כך בתוך המולת העבודה. כפי שהוזכר בדיון הקודם שלנו על נשנושים חכמים, שבהם הזנה פוגשת נוחות, באופן דומה, הידרציה היא תחנת הכוח העדינה מאחורי בריאות ופרודוקטיביות מתמשכות במקום העבודה. 

חלופות למשקאות בריאים במקום העבודה

אם אתם מחפשים לשלב את שגרת ההידרציה שלכם מעבר למים רגילים, הנה כמה משקאות משפרי בריאות שיכולים לשמור על הידרציה ואנרגיה לאורך כל יום העבודה שלכם:

תה ירוק

עשיר בנוגדי חמצון, תה ירוק יכול לשפר את תפקוד המוח ולעזור לשרוף שומנים.

מים עם לימון ונענע

בחירה מרעננת המסייעת לעיכול ומחייה את החושים.

מי קוקוס טבעיים

זה מלחח ומקור טבעי של אלקטרוליטים, אשר נהדרים לחידוש מלאי לאחר אימון.

חלב שקדים לא ממותק

אפשרות נטולת לקטוז ודלת קלוריות המכילה סידן וויטמין E.

שאלות נפוצות על תזונה במקום העבודה

ניווט תזונה נכונה בעבודה יכול להעלות מספר שאלות. להלן כמה שאלות נפוצות עם תשובות שיעזרו לכם לקבל החלטות בריאות יותר במקום העבודה.

  • איך אפשר להימנע מאכילת יתר כשעובדים שעות ארוכות?
    כדי למנוע אכילת יתר, קבעו לוח זמנים קבוע לאכילה עם זמנים קבועים מראש לחטיפים ולארוחות. כמו כן, תשומת לב לרמזי רעב במקום לאכול מתוך שעמום או מתח יכולה לעזור לנהל את השליטה במנות.

  • אילו אסטרטגיות יכולות לעזור לעמוד בפיתוי של חטיפים משרדיים לא בריאים?
    אסטרטגיה יעילה אחת היא להביא חטיפים בריאים מהבית, מה שמקל עליכם להתנגד לאפשרויות פחות מזינות. בנוסף, שמירה על בחירות בריאות אלה גלויות ובהישג יד תהפוך אותן לבחירה הנכונה.

  • איך תכנון ארוחות לשבוע העבודה יכול להיראות עבור מישהו שתמיד בדרכים?
    עבור אנשי מקצוע עסוקים, תכנון ארוחות יכול לכלול הכנת קבוצה של ארוחות במהלך סוף השבוע, לחלק אותם, ולאחר מכן קירור או הקפאה עד הצורך. ניתן לשפר את הנוחות גם על ידי שימוש בשירותי משלוחי ארוחות בריאים המספקים צרכים תזונתיים.

  • האם יש טיפים לאכילה בריאה במהלך יום העבודה?
    כשאתם אוכלים בחוץ, בחרו במסעדות עם מגוון אפשרויות בריאות יותר, כמו סלטים, חלבונים בגריל או דגנים מלאים. הימנעות רטבים כבדים, מזונות מטוגנים ומנות גדולות יכולה גם לעזור לשמור על תזונה מזינה בזמן האוכל בחוץ.

השימוש בכלים חד פעמיים מתכלים

בשנים האחרונות גוברת המודעות העולמית להשפעה המשמעותית של פסולת המיוצרת במקומות העבודה שלנו. גילוי זה הניע יותר עסקים לבחון את טביעת הרגל הסביבתית שלהם, והוביל לשינוי לכיוון אימוץ פרקטיקות בנות קיימא יותר. בלב הגל הירוק נמצאים כלים אקולוגיים חד-פעמיים. כלים אלה לא רק מסייעים בהפחתת הפגיעה האקולוגית, אלא גם עולים בקנה אחד עם שאיפתו של העובד המודרני למקום עבודה אחראי לסביבה. השילוב ביניהם משקף את ההתקדמות הטבעית לעבר שיקולים אקולוגיים בתחום התאגידי, בדרך כלל החל מהשולחן שבו עובדים.

היתרונות של כלים חד פעמיים מתכלים

הערך הפנימי של כלים חד-פעמיים מתכלים משתרע הרבה מעבר לפונקציונאליות המיידית שלהם. על ידי מזעור ההצטברות הבלתי פוסקת של פסולת פלסטיק, חלופות מתכלות אלה ממלאות תפקיד מרכזי בשמירה על כדור הארץ שלנו. הדבר חשוב במיוחד בישראל, שבה המודעות הסביבתית צוברת תאוצה. לא רק שכלים אלה מציעים יתרונות ישירים לרווחת כדור הארץ, אלא שהם גם תורמים לסביבת עבודה נקייה יותר.

יתר על כן, יישום יוזמות ירוקות במקום העבודה יכול להעלות באופן משמעותי את מורל העובדים, לגרום לאפקט האדווה של חיוביות ורווחה. היא מהווה עדות למחויבות הארגון לקיימות, ובכך משפרת את המוניטין שלו. משיכת לקוחות בעלי מודעות סביבתית הופכת לתוצר לוואי טבעי, מה שמעצים עוד יותר את היתרונות. ולמרות תפיסות שגויות פוטנציאליות, שימוש בכלים חד פעמיים מתכלים אכן יכול להיות חסכוני, עם הוצאות מופחתות בתחזוקה וניהול פסולת.

פעמית עסקים - כל מה שצריך לעסק שלך!

חברת פעמית עסקים מתמחה בשיווק מגוון מוצרי חד פעמי לעסקים, חד פעמי לאירועים, מוצרים למלונות, משרדי ממשלה, מסעדות ועוד... בחטיבה זו יש קרוב ל- 1000 לקוחות בכל רחבי ישראל.

 

בין המוצרים שניתן למצוא בחטיבה העסקית כוסות חד פעמית, צלחות, קערות וכלי הגשה, כלים חד פעמיים מתכלים, כוסות ממותגות לעסק ביגוד חד פעמי, מוצריי נייר, חומרי ניקוי ועוד…

 

חברת "פעמית עסקים" נותנת פתרונות מלאים ללקוח העסקי תוך הבנת צרכי הלקוחות והתאמה מלאה לצריכהם באריזה, במטבח המוסדי, בשימוש המשקי ובחווית האירוח.

 
סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר