מדוע כלים חד פעמיים מתכלים הם הבחירה הטובה  עבור עסקים?

דמיינו שאתם מטיילים לאורך חופיו היפים של הים התיכון, רק כדי למצוא אותם מוכתמים בשאריות כלים חד-פעמיים - מחזה לא נעים שגורם לאי-נוחות הולכת וגוברת בליבם של צרכנים ועסקים מודעים לסביבה כאחד. האמת הניצבת בפנינו היא קריאה לאחריות סביבתית, שבה הבחירות שאנו עושים הן מעבר לגבולות הצרכים המיידיים שלנו. ברוח זו מופיע גיבור חדש בתחום הקיימות - כלים חד פעמיים מתכלים. מוכנים לשנות את הנוף של אחריות יזמית, פלא זה של חדשנות ירוקה מזמין עסקים להשתתף בתנועה המעצבת את ההרגל של זמננו.

בשווקים השוקקים ובמסעדות התוססות ברחבי ישראל מתחוללת מהפכה שקטה שעשויה בהחלט להגדיר מחדש את מהותן האחראית של פרקטיקות עסקיות. במאמר זה נספר מדוע אימוץ כלים חד-פעמיים אקולוגיים הוא לא רק בחירה מוסרית, אלא אסטרטגיה עסקית נבונה שמתאימה את הרווחים לפרקטיקות ידידותיות לכדור הארץ.

מבוא

בעולם שקשוב יותר ויותר לאיכות הסביבה, כלים חד פעמיים מתכלים התפתחו כמגדלור של פרקטיקה בת קיימא לעסקים בכל המגזרים. 

העדפות הצרכנים נוטה במידה ניכרת לעבר חלופות ירוקות, עם ביקוש גובר למוצרים המבטיחים טביעת רגל אקולוגית מינימלית. שינוי זה מונע לא רק על ידי אלטרואיזם אלא גם על ידי הבנה פרגמטית יותר של היתרונות ארוכי הטווח של קיימות. בתגובה לשינוי זה, מאמר זה מנסה להבהיר מדוע כלים חד פעמיים אקולוגיים עומדים כבחירה המועדפת על עסקים. בנוסף המאמר חושף את היתרונות המגוונים שמוצרים אלה מציעים - גם שמירה על איכות הסביבה וגם מפתחים את האתוס של אחריות חברתית תאגידית.

היתרונות של כלים חד פעמיים אקולוגיים

בשווקים השוקקים של ישראל כלים חד-פעמיים אקולוגיים מציגים מגוון יתרונות הרבה מעבר לשמירה על הסביבה. כלים חד פעמיים ירוקים מיוצרים ממגוון חומרים מתכלים – כמו במבוק, עלי דקל ושקיות קנה סוכר – לא רק מתפרקים באופן טבעי, אלא גם נמנעים מתוצרי הלוואי הרעילים הקשורים לעמיתיהן מפלסטיק. על ידי שילוב כלים חד-פעמיים אקולוגיים בפעילותם, עסקים יכולים לצמצם באופן משמעותי את הפגיעה באיכות הסביבה, צעד שמהדהד באופן חיובי ברחבי המערכות האקולוגיות שלנו.

כלים חד פעמיים אקולוגיים בולטים בהשפעתם המינימלית על הצטברות פסולת. לאחר השימוש כלים  חד-פעמיים מתכלים ממוחזרים, הם כמעט ולא משאירים עקבות. 

עלות-תועלת ונוחות

בשוק של היום שבו כל שקל נחשב, עסקים בישראל מחפשים כל הזמן שיטות לייעל את ההוצאות שלהם, וזה בדיוק המקום שבו הכלים החד פעמיים אקולוגיים עוזרים. תפיסות מוטעות נפוצות עשויות להוביל להאמין כי מוצרים ידידותיים לסביבה מגיעים עם עלויות מופקעות, אבל במציאות, זה רחוק מהמקרה עבור כלים חד פעמיים אקולוגיים. כאשר בוחנים את תוחלת החיים של מוצרים אלה, היתרונות הפיננסיים ארוכי הטווח הופכים ברורים למדי. 

על ידי אימוץ כלים חד פעמיים ידידותיים לסביבה, עסקים יכולים לצמצם באופן משמעותי את הוצאות ניהול הפסולת. אופיים המתכלה של חומרים אלה מתורגם לדמי סילוק פסולת נמוכים יותר בשל תכונותיהם הקומפוסטציה. יתר על כן, הם יכולים לתרום לירידה בתדירות איסוף האשפה הנדרשת, ובכך להפחית עוד יותר את עלויות התפעול. כדי לא להזניח את היבט האחסון, כלים חד פעמיים אקולוגיים מגיעים לעתים קרובות באריזות קומפקטיות וחסכוניות במקום, ובכך מאפשרים לעסקים למקסם את פתרונות האחסון שלהם ולהפחית את עלויות תקורה הכרוכות בשטחי אחסון גדולים יותר.

 

מגמות עולמיות בשימוש בכלים חד-פעמיים מתכלים

עסקים ברחבי העולם פונים יותר ויותר לכלים חד פעמיים מתכלים כחלק ממאמצי הקיימות שלהם. לפניכם מבט על האופן שבו מדינות שונות מאמצות פרקטיקות אלה ואת היתרונות שהן חשות.

שיעור אימוץ

המדינה

היתרונות העיקריים

דווחו חומרים פופולריים בשימוש

חקיקה השפעה

גרמניה

72%

משוב צרכנים חיובי, עלויות ניהול פסולת נמוכות יותר

Bagasse, פלסטיק PLA

תקנות מחמירות המעודדות אימוץ מהיר

קנדה

65%

שיפור תדמית המותג, יתרון תחרותי

במבוק, נייר ממוחזר

איסור על שימוש בפלסטיק חד-פעמי יוצר ביקוש

ישראל

58%

ציות למדיניות ירוקה, משוך לקוחות מודעים לסביבה

עמילן תירס, עלי דקל

מדיניות פרוגרסיבית בנושא הפחתת פלסטיק

אוסטרליה

69%

טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר, הפחתת פסולת

סיבי קנה סוכר, קש חיטה

תמריצים לעסקים המשתמשים בחומרים בני קיימא

יפן

60%

העדפת צרכנים למותגים ברי קיימא, יעילות תפעולית

קליפת אורז, עיסת עץ

תמיכה ממשלתית ביוזמות ידידותיות לסביבה
 

פעמית עסקים - כל מה שצריך לעסק שלך!

 

חברת פעמית עסקים מתמחה בשיווק מגוון מוצרי חד פעמי לעסקים, חד פעמי לאירועים, מוצרים למלונות, משרדי ממשלה, מסעדות ועוד... בחטיבה זו יש קרוב ל- 1000 לקוחות בכל רחבי ישראל.

בין המוצרים שניתן למצוא בחטיבה העסקית כוסות חד פעמית, צלחות, קערות וכלי הגשה, כלים חד פעמיים מתכלים, כוסות ממותגות לעסק ביגוד חד פעמי, מוצריי נייר, חומרי ניקוי ועוד…

 

חברת "פעמית עסקים" נותנת פתרונות מלאים ללקוח העסקי תוך הבנת צרכי הלקוחות והתאמה מלאה לצריכהם באריזה, במטבח המוסדי, בשימוש המשקי ובחווית האירוח.

 
סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר